کد خبر : 48430
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۱۳

زمینه فعالیت دوباره ۲۹واحد صنعتی گچساران فراهم شد

زمینه فعالیت دوباره ۲۹واحد صنعتی گچساران فراهم شد

سید هاشم موسوی پس از بازدید شهرک های صنعتی گچساران به نمایندگان رسانه ها اظهار داشت: عمده مشکلات این واحدهای راکد، نبودن سرمایه در گردش ،قدیمی بودن ماشین آلات و امکانات آنان است. وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات زیرساختی این طرح ها مرتفع شده بیان کرد :راه اندازی این تعداد واحد تولیدی راکد در

سید هاشم موسوی پس از بازدید شهرک های صنعتی گچساران به نمایندگان رسانه ها اظهار داشت: عمده مشکلات این واحدهای راکد، نبودن سرمایه در گردش ،قدیمی بودن ماشین آلات و امکانات آنان است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات زیرساختی این طرح ها مرتفع شده بیان کرد :راه اندازی این تعداد واحد تولیدی راکد در انتظار حمایت مسوولان برای بازگشت به چرخه تولید هستند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۵۳ واحد صنعتی تولیدی فعال در شهرک های صنعتی گچساران وجود دارد که از این تعداد ۱۱ واحد در ناحیه صنعتی امامزاده جعفر و مابقی در شهرک صنعتی چهاربیشه می باشد.

موسوی عنوان کرد: در شهرک و ناحیه صنعتی گچساران هیچ واحد تولیدی به خاطر نداشتن امکانات زیر ساختی تعطیل نیست.

کمیود سرمایه در گردش مهمترین مانع واحدهای تولیدی 

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: فعالیت در حوزه صنعت گچساران با مشکلات زیادی مواجه است که کمبود سرمایه در گردش مهمترین مانع توسعه و تکمیل طرح های تولیدی صنعتی است.

سید احسان عسکری اضافه کرد:با توجه به نوسانات اقتصاد کلان و جهش های شدید قیمتی و افزایش قیمت مواد اولیه سرمایه های موجود تکافوی چرخش مالی و اقتصادی بنگاه های اقتصادی در شرایط کنونی را ندارد.

عسکری گفت: به همراه تیمی از بانک های عامل، صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی و جهاد کشاورزی برای ایجاد هماهنگی هایی به منظور رفع مشکلات، موانع و تأمین مالی انجام گرفته است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تلاش می شود تا با تأمین مالی و ابلاغ تسهیلات و اعتبارات موجود این پروژه ها در ۶ ماه آینده این موانع برطرف شود.

وی ادامه داد: کارخانه تولید روغن نباتی گچساران که یک واحد بسیار بزرگ در مقیاس تولید، سرمایه گذاری و تصفیه روغن است با مشکلاتی در بخش بازاریابی روبرو  است.

عسکری بیان کرد: در گذشته که کشور با کمبود محصول روغن روبرو بود این کارخانه خط تولید همه محصولات خود را به سمت بازار استان هدایت کرد و در حال حاضر که کمبودها مرتفع شده دوباره نیازمند حمایت است .

انتهای پیام/فرزانه شریفی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.