کد خبر : 57227
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۳۴

همه دستگاه های اجرایی برای بازگشایی مدارس پای کار باشند 

همه دستگاه های اجرایی برای بازگشایی مدارس پای کار باشند 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که همه دستگاه های اجرایی برای بازگشایی مدارس پای کار باشند.  سید جواد هاشمی مهر روز پنج شنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امنیت و آرامش کشور مدیون مجاهدت های رزمندگان است و آنها امنیت آفرین

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که همه دستگاه های اجرایی برای بازگشایی مدارس پای کار باشند. 

سید جواد هاشمی مهر روز پنج شنبه در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امنیت و آرامش کشور مدیون مجاهدت های رزمندگان است و آنها امنیت آفرین امروز جامعه هستند.
وی به فرا رسیدن مهر ماه اشاره و با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی در جهت بازگشایی هر چه بهتر مدارس همکاری کنند، افزود: مصوب شد که دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات نهایت همکاری را با آموزش و پرورش داشته باشند و از قطع انشعابات مدارس اجتناب کنند.
وی بیان کرد: نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت و روان سازی ترافیک همکاری داشته باشد که در یاسوج وضعیت ترافیک نگران کننده است.
هاشمی‌مهر بر تامین امنیت مدارس تاکید کرد و گفت: سال گذشته مسمومیت دانش آموزان نگرانی‌هایی ایجاد کرد که در سال تحصیلی جدید مدیران مراقبت کنند و به جزء والدین دانش آموزان اجازه رفت و آمد افراد مشکوک به مدارس را ندهند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری عنوان کرد: دشمن در قالب و شکل‌های مختلف در حال توطئه و ضربه زدن به نظام است که آموزش و پرورش و همه متولیان در حوزه آموزش مدیریت کنند و اجازه ندهند دشمنان به اهداف خود برسند.
وی بیان کرد: مدیران و معلمان خلاء هایی که احساس می کنند دشمن از آن می‌تواند به نظام آموزشی ضربه بزنند را شناسایی و رفع کنند.
به گفته هاشمی مهر در جلسه ای که با حضور استاندار برگزار شد در جهت همسان سازی ساعات کاری ادارات و مدارس ساعت  ۷:۳۰ برای بازگشایی مدارس و ادارات تعیین شده است.
هاشمی مهر بر توجه به مسائل بهداشتی در مدارس تاکید کرد و گفت در شورای آموزش و پرورش این مسائل مورد بررسی قرار گرفت و خود مدیران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بر وضعیت بوفه های مدارس نظارت کنند.
وی با اشاره به موضوع آسیب های اجتماعی به سفر وزیر کشور به استان اشاره کرد و گفت: در سفری که وزیر کشور به کهگیلویه و بویراحمد داشت پنج طرح از استان برای بررسی در سطح کشور ارسال شد که یکی از این طرح ها به نام تعالی و نشاط اجتماعی به برتر شناخته شد و به عنوان پایلوت در سطح کشور اجرا می شود.
معاون سیاسی به طرح آمایش آسیب‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: تهیه طرح آمایش آسیب های اجتماعی کار ارزشمندی است اما باید خروجی خوبی داشته باشد.
هاشمی‌مهر بر راه‌اندازی پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های استان از جمله شهرستان مارگون تاکید کرد.
وی با تاکید بر اینکه انتخابات مسئله مهم کشور در سال جاری است گفت: همه ظرفیت های فرمانداری ها و بخشداری ها برای برگزاری انتخابات باشکوه پای کار بیایند، ضمن اینکه امکانات و نیروی انسانی دستگاه ها در صورت نیاز در خدمت ستاد انتخابات قرار بگیرد.
هاشمی مهرعنوان کرد: دستگاه های نظارتی عملکرد مدیران استانداری، فرمانداران، مدیران کل و بخشداران را زیر نظر دارند که له یا علیه هیچ کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی موضع‌گیری نکنند که دچار مشکلی شوند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: هدف ما اعتمادسازی، ایجاد امنیت و آرامش برای حضور مردم در پای صندوق های رای است و به عنوان مجریان باید بستر مناسب را برای حضور باشکوه مردم در انتخابات فراهم کنیم.
 وی خاطرنشان کرد: انتخابات تشکل های مردم نهاد آبان ماه برگزار می شود که اطلاع رسانی لازم از طریق حوزه فرهنگی و اجتماعی استانداری انجام می‌ گیرد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری هم بر لزوم توجه به سکونت های غیر رسمی و ایجاد زیرساخت های فرهنگی، ورزشی و آموزشی در این مناطق تاکید کرد و گفت: اغلب معضلات و آسیب های اجتماعی از سکونتگاه های غیر رسمی وارد جامعه می شوند.
مسعود نوری بیان کرد: با حضور استاندار جلسه‌ای در خصوص سکونتگاه‌های غیر رسمی برگزار و موارد مهمی مصوب شد که می طلبد مصوبات در این خصوص عملیاتی واجرایی شوند.
در این نشست از مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در جهت پای کار بودن در تمام مناسبت های ملی و مذهبی تقدیر شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.