کد خبر : 61644
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۸:۴۰

تولید یک میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

تولید یک میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۳ این شرکت موفق شده است از هدر رفت یک میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار MOS و MOT جلوگیری وبا برداشت این مقدار نفت از آلودگی‌های محیط زیست جلوگیری و بستر برگشت سرمایه ملی

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا تیرماه ۱۴۰۳ این شرکت موفق شده است از هدر رفت یک میلیون و هشتصد هزار بشکه نفت به‌وسیله دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار MOS و MOT جلوگیری وبا برداشت این مقدار نفت از آلودگی‌های محیط زیست جلوگیری و بستر برگشت سرمایه ملی را فراهم آورده است.

غلامرضا کمالی با بیان اینکه؛ عملیات برداشت نفت از طریق دستگاه‌های تفکیک‌گر و فرآورش سیار، نقش بسیار مهمی در کاهش سوزاندن حجم قابل توجهی نفت دارد، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و هدررفتن سرمایه ملی، افزایش تولید و اعمال دقت بیشتر در گرفتن تصمیم برای توسعه میدان‌ها، انجام عملیات بهره‌برداری به‌موقع از چاه و طراحی تسهیلات فرآورش مناسب در میدان‌های نفتی را حاصل می نماید.
بر همین اساس بر خود لازم می دانم از تلاش های نیروهای خدوم صنعت نفت گچساران که در شرایط سخت این اقدام مهم را رقم زدند تقدیر و تشکر ویژه نمایم .
وی در تشریح این اقدامات گفت: این اقدامات در حالی انجام شده است که مجموعا در سال ۱۴۰۰ تولید نفت با استفاده از دستگاه های تفکیک گر و فرآورش سیار ۲۵۸ هزار بشکه بوده است اما از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا تیرماه در مدت چهار ماه ۲۵۷ هزار بشکه نفت بازیافت شده است.

کمالی با قدردانی از اقدام‌های انجام‌شده در سخت‌ترین شرایط کاری و آب و هوایی با وجود تحریم های موجود خاطرنشان کرد: کارشناسان این شرکت توانستند تعمیر اساسی ۲۱۸ مخزن تحت فشار درون واحد‌های عملیاتی و تفکیک‌گرهای سرچاهی را با موفقیت به سرانجام برسانند.

وی افزود: دو هزار و ۲۰۸ مورد تعمیر، تعویض، تنظیم و نصب شیرآلات فرآیندی در کنار نصب و تعویض ۶۹۴ مورد صفحه کاهنده خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها از اقدام‌های ارزشمند دیگر نیروهای عملیاتی نفت و گاز گچساران در همین مدت است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: در این مدت ۵۲۲ مورد رفع نشت از خطوط لوله نفت، آب و پساب و ۱۲۶ مورد تعویض کوپن‌های ضدخورندگی در راستای کیفیت تولید و افزایش نرخ خوردگی انجام‌ شده است.

کمالی به تعمیر کلی ۳۷۰ مورد دستگاه تجهیزات فرآیندی شامل دستگاه ذخیره خشک‌کننده و مولد هوا، الکتروموتور، ترانسفورماتور و رله‌های حفاظتی، تلمبه‌های نفت، آب صنعتی، آب زائد تزریقی و تزریق مواد شیمیایی،دیزل آتش‌نشانی و دستگاه توربین گازی اشاره کرد و افزود: نیروهای جهادی و عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران موفق شده‌اند ۵۷۲ مورد تعمیر کلی، ایمن‌سازی و توپکرانی خطوط لوله نفت و گاز چاه‌ها و تفکیک‌گرها را به با موفقیت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون به انجام برسانند.

گفتگو
علیمراد کاظمپور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.